ردکردن این

ارتباط شورای عالی استان‌ها و مجلس می‌تواند منشاء اثر باشد

حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شوای عالی استان‌ها، گفت: شورای عالی استان‌ها به عنوان عصاره جامعه شورایی کشور و عالی ترین نهاد شورایی کشور می تواند در تنقیح قوانین و تمهید امور مربوط به شوراها می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: شوراهای شهر و روستا نیز در سطوح مختلف که خروجی تصمیمات آن در شورای عالی استان‌ها بررسی و تدوین می‌شود، به عنوان یک پارلمان محلی و برامده از اراده مردم می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

حاتمی با اشاره به انتخابات شوراها بیان داشت: انتخابات شوراهای شهر و روستا با چندین دوره تجربه و با وجود برخی نارسایی‌ها باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و بازخورد این انتخابات گرفته شود.

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز این آمادگی را دارد که در حوزه‌های مختلف و مرتبط با شوراها اگر نیاز به طرح و لایحه و قوانین وجود دارد، در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: شورای عالی استان‌ها ظرفیت قانونی خوبی دارد و اگر با مجلس شورای اسلامی در ارتباط باشد دستاوردهای خوبی به وجود می‌آید.

حاتمی با تاکید بر انتخابات پیش رو گفت: مشارکت مردم در انتخابات چندگانه پیش‌رو برای تعیین سرنوشت خود است اما کلیت انتخابات حاصل مبارزه چند ده ساله نیاکان ما بوده است و این حقی است که ما باید از آن استفاده کنیم و انتخابات حاصل مبارزه چند ده ساله نیاکان ما بوده است و این حقی است که ما باید از آن استفاده کنیم و داستان سرایی شبکه‌های ماهواره ای و بدخواهان این ملت تاثیر منی در مشارکت مردم ندارد.

کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ما تجربه چندین ساله شرکت در انتخابات را دارند و این تجربه را به کار خواهند گرفت و ما شاهد یک انتخابات مشارکت پرشور دیگر خواهیم بود.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =